neděle 6. července 2014

Vzdělávací systém v Asii

Chtěla jsem napsat něco málo, co jsem se dozvěděla o odstaních stážistů z Asie, takže nepíšu přímo Taiwan, protože na to mi vlastně nikdo neodpověděl.


Even, on je z Malaysie, mi na otázku, jak funguje vzdělávací systém u nich odpověděl takhle: děti chodí na základku a pak na střední. Ze střední jsou na vejšku, ale né jako my. Nemají na výběr. Přesněji tedy mají na výběr z asi 5 oborů. Proč? Protože dělají zřejmě něco jako srovnávací testy a pak se to postupně rozděluje, kdo je lejlepší jde tam, kdo je horší jde tam a tam. Takže on studuje Business, ale nevybral si to. V malaysii žijou tři typy lidí - Maly - malajsijci, číňani a indové. Největší prioritu mají Maly. Potom teprv číňani a naposled indové.

Chopper ze Singapouru je na tom dost podobně, také jim vláda nařídí, co studovat.

A v Číně? Děti nemají na výběr..

Když jsem se ptala malý Jasmin ode mne ze skupiny, jak to chodí u nich v Hong Kongu, tak odpověděla, že příští rok půjde do 10-tý třídy a to je všechno :D

Takže abych to shrnula. Mám v tom furt bordel, každý mi říká něco jiného, nikdo mi to neumí pořádně vysvětlit, takže jestli jsem to sem napsala špatně, tak si to prosím vyřiďte s nima :D

Jinak anglicky se učí už od svých 4 let. A další jazyk už nemají. Myslim, že samotná čínština, jako je čtení, jim dá docela zabrat. Některé děti mají třeba úkol na prázdniny - naučit se celou knížku něčeho.

Hodně dětí používá termín chinenglish - číngliš. Když řeknu: No chinese, odpoví většinou: Ok, we will use chinenglish! nebo: ok, we will use taiwaniese! Jsou to prdi...


Žádné komentáře: